maandag 2 juli 2012

Ouma tas 5

De afgelopen weken hebben verschillende mensen gevraagd om PDF-bestandjes. Iedereen die het door haar opgevraagde bestandje niet heeft ontvangen heeft geen e-mail adres achter gelaten.
Ik kan jullie daarom de gevraagde PDF-jes niet mailen. Als je ze alsnog wil hebben, neem dan nog een keer contact met mij op. Dat kan via deze blog of via het e-mailadres wat hiernaast staat.

Verder met de ouma-tas:

Nu wordt het tijd om te bedenken of je een klep aan de tas wil hebben. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. Je kunt nog 8 grannies haken en de klep voeren, of 16 grannies haken en de klep met grannies voeren, of strepen haken, of...
Ik heb gekozen voor streepjes haken in vasten. Ik haak de klep rond, zodat die dubbel wordt. Haak hiervoor een v boven elke st van de grannies aan de achterkant van de tas. Haak daar achter een ketting van l met hetzelfde aantal steken. Sluit deze eerste toer met een hv in de eerste v.



Haak nu rond zonder te meerderen of te minderen. Voor deze strepen heb ik de reeks van Fibonacci aangehouden: 1 - 2 - 3 - 5 - 8 - 13 - 21 enz. Welk aantal toeren uit deze reeks je gebruikt maakt niet uit.
Schuif, als de klep groot genoeg is, versteviging in de klep. Haak daarna de klep dicht.

Ik heb aan de binnenkant van de klep en in de tas nog magneetjes genaaid, zodat de klep goed sluit.

Geen opmerkingen: