vrijdag 6 december 2013

AS - dag 6

Vandaag een patroon met uitgestelde minderingen. Het aantal steken is niet in elke toer gelijk. De originele beschrijving vind je hier.

Van Ans


Ik denk dat ik bij dit patroontje de achterkant nog wel leuker vind dan de voorkant:

Voorkant

Achterkant


Brei eerst weer de tussenrand:
Meerder in de eerste toer 1 steek. Je hebt nu 103 steken op de naald. Meerder niet in de 3 kantsteken aan weerszijden.
Minder in toer 8 2 steken (minder niet in de 3 kantsteken) = 101 steken over op de naald.







Verklaring van de tekens:
+ = ribbels (recht aan de goede kant én recht aan de verkeerde kant)
I = recht
O = maak 1 omslag
/ = brei 2 steken recht samen
\ = haal 1 steek recht af, brei de volgende steek, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek
P= (plaats 1 kraal) en brei recht

Brei daarna volgens dit schema:


De grijze hokjes hebben geen betekenis (tellen niet voor een steek). Ze zijn voor een beter overzicht.
I = recht
- = averecht
6 = maak 6 steken uit 1 steek: brei om en om recht en averecht in dezelfde steek
O = maak 1 omslag
/ = brei 2 steken recht samen
2 = brei 2 st averecht samen
Ƨ = brei 2 st averecht samen, steek in in de achterste lus

Alleen de oneven toeren zijn afgebeeld. Brei de even toeren zoals de steken zich voordoen (recht boven recht en averecht boven averecht). Brei de 6 gemeerderde steken in toer 4 averecht.
Brei de hele toer volgens het rapport (in het vette kader), eindig met de laatste 2 steken links.
Vergeet niet de 3 kantsteken aan weerszijden steeds recht te breien.

Brei het hele schema (toer 1 t/m 10) 2 keer  = 20 toeren in totaal.

Vandaag zijn we op 25%. Jullie zien elke dag de resultaten van Ans en Anna. Willen jullie je resultaat ook showen? Mail ons dan jullie foto's. We zijn heel benieuwd.

1 opmerking:

Elizabeth zei

Geweldig Anna, dat je elke dag een vertaling plaatst van de patroontjes. Zelf vind ik het heerlijk om vanuit het engels te breien, ik denk ook gewoon in het engels... Maar ik weet van veel dames dat ze superblij zijn met jouw blogberichten!
Toen ik het patroontje van deze dag vanmorgen ging breien, vond ik het eerst helemaal niet mooi. Ik heb niet zoveel met de averechte tricotsteek... En net als jij vond ik de achterkant ook veel mooier. Maar nu het dagdeel weer af is en ik de ribbels (mijn tussenpatroontje) heb gebreid, vind ik het toch wel mooi.

Binnenkort zal ik je een foto sturen! Ik maak trouwens een breirol...

fijn weekend, groetjes van Elizabeth