woensdag 8 mei 2013

Antwoord

Dit is toch wel één van de mooie dingen van bloggersland. Na de publicatie van afgelopen dinsdag kwam er vrijwel direct een reactie van Bommelmien

Zij schrijft: 

Het was vanmiddag direct duidelijk dat één van de raadsels wel opgelost kon worden. Ik herkende direct de reistas van mijn schoonmoeder.
Hij is er nog steeds. Zij heeft de tas bij leven aan onze jongste dochter gegeven met de nodige verhalen. Ik heb onze dochter gebeld en zij zal een foto maken van haar tas.
De tas was oorspronkelijk van de tantes van mijn schoonmoeder. De tantes – het waren er drie- waren nog van voor 1900.
Als kind ging mijn schoonmoeder logeren bij de tantes, die vlak bij woonden, haar spulletjes, lijfgoed, werden in die tas vervoerd. Na de logeerpartij ging de tas weer mee terug en zij heeft hem heel zorgvuldig bewaard. Nu ligt hij trouw op het voeteneind van het bed van onze dochter.


Bijna tegelijkertijd komt die foto, met een e-mail, ook binnen:



Foto: B.Z.
Deze reistas kreeg ik van mijn oma. Zij heeft de tas op dezelfde manier als ik gekregen;
Na een logeerpartij kreeg ze m mee om haar spulletjes in te doen. Zelf heb ik de reistas al meer dan 20 jaar in mijn bezit. Hij ligt op mijn bed te pronken.
De tas is van linnen. Katoenen, gedraaide touwtjes houden de tas aan beide zijkanten gesloten. Een handvat van versterkt linnen maakt de tas makkelijk te dragen. Als laatste maken 5 stevige knoopjes de tas afgesloten voor nieuwsgierige blikken.
Degelijk en makkelijk wasbaar.


Op de details na zijn de tassen identiek. Dank jullie wel Bommelmien en B.

1 opmerking:

Betsy zei

Wat ontzettend leuk om te lezen dat er nog zo'n reistas is! Ik had er nog nooit van gehoord. Inderdaad geweldig om er via je blog achter te komen wat voor voorwerp dit is.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn