zaterdag 20 oktober 2012

Spingroep Walcheren

Het is herfstvakantie. Dat biedt Lupineke en mij de mogelijkheid om een keer samen naar de spingroep Walcheren te gaan. Lupineke gaat daar regelmatig naar toe. Bij Riet worden we hartelijk ontvangen. Ze heeft een lekkere koek met walnoten en dadels gemaakt.



Omdat het vakantie is zijn een paar vaste leden niet aanwezig. Met Marleen en mij er bij is het toch een gezellig clubje.





Anders dan de naam doet vermoeden wordt er vanmiddag niet alleen gesponnen. We bekijken boeken en tijdschriften, tammies en polsmoffen. De Kreadoe en de Handwerkbeurs worden besproken. Verder zijn we druk met breien en haken en worden er 'breiprobleempjes' opgelost.



En dan alle tips en wetenswaardigheden. Al eens gehoord van spijkerazijn? Ik niet. Je kunt het gebruiken om (na te) beitsen met verven. Daar ga ik nog eens wat meer over lezen.


Het theemutsenboek wordt bekeken en besproken. Is het echt handig zo'n theemuts, of zijn ze vooral voor de 'heb'?

De middag vliegt om. Zo kijk ik op mijn horloge en is het nog voor drieën en zo is het al dik vier uur geweest. Tijd om terug te gaan naar de andere kant van Zeeland.

Dank je wel Riet voor je gastvrijheid. En dank jullie wel leden voor de praatjes, wijsheden en gezelligheid.

Geen opmerkingen: